Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Zrównoważony rozwój oraz promocja dziedzictwa kulinarnego

Opis efektu

W efekcie projektu powstały opracowania dostarczające wiedzy podmiotom chcącym promować dziedzictwo kulinarne w sposób, który łączy cele gospodarcze, społeczne i zrównoważony rozwój. Wśród opracowań dostępnych na dwóch stronach internetowych projektu znajdują się m. in. metodologia i dobre praktyki w zakresie identyfikacji i ochrony produktów dziedzictwa kulinarnego oraz strategia ich promocji i przykłady promocji (waloryzacji) oraz przewodniki kulinarne dla turystów prezentujące produkty regionalne i lokalne.

Polski pilotaż zrealizowano w Krakowie, w rezultacie powstał produkt turystyczny promujący dziedzictwo gastronomiczne, na który składają się: anglojęzyczna podstrona internetowa i przewodnik – publikacja z opisem produktów i polecanych miejsc oraz szersza publikacja polskojęzyczna. Materiały stały się elementem strony kulinarny.krakow.pl, która zawiera rezultaty tego i innych projektów promujących dziedzictwo kulinarne. 

Opis użyteczności

Materiały dostępne na stronach projektu mogą pomóc producentom żywności tradycyjnej, podmiotom prowadzącym handel żywnością, restauratorom i ich organizacjom branżowym w rozwinięciu promocji swoich produktów. Mogą też, wraz z przykładami pilotaży, w tym z przedsięwzięciem „Kulinarny Kraków”, być przydatne jako inspiracja dla jednostek samorządu regionalnego i lokalnego – wydziałów ds. turystyki i kultury, dla regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych oraz przedsiębiorstw w branży turystycznej. 

Ocena użyteczności

Rozwiązanie rekomendowane przez ekspertów jako dobra praktyka. 

Link do strony

Link do strony programu Interreg Central

Program

Interreg Europa Środkowa 

Numer projektu

CE936 

Tytuł projektu

SlowFood-CE 

Obszar tematyczny

Kultura i turystyka 

Obszar horyzontalny

Przedsiębiorczość 

Opis dostępności

Rozwiązanie uwzględnia potrzeby osób nie(do)widzących, osób nie(do)słyszących oraz osób z niepełnosprawnością ruchową.

W ramach projektu uwrażliwiano sprzedawców na targu na potrzeby osób z niesprawnościami i zamontowano tablice informacyjne z większą czcionką. Strony internetowe projektu i opublikowane na nich dokumenty cechuje umiarkowany poziom dostępności cyfrowej.