Opis efektu
Całość działań podjętych w projekcie dotyczyła kompleksowego opracowania produktu turystycznego, tj. czesko-polskiego szlaku grzbietowego. Celem projektu było zwiększenie ruchu turystycznego, poprzez większą współpracę instytucji w obu miastach oraz w regionie przygranicznym. Przejawem efektów działań wzmożonej współpracy były nowe atrakcje turystyczne w obu miastach partnerskich. W Rokytnicy nad Jizerou powstał widokowy park leśny, natomiast w Piechowicach platforma widokowa Złoty Widok wraz z towarzyszącą infrastrukturą turystyczną (parkingi, strefy odpoczynku).
Rozwiązanie, które może być inspiracją dla wielu projektów tego typu realizowanych w programach lokalnych o tematyce transgranicznej, polega na odpowiednim i bardzo atrakcyjnym przygotowaniu strony internetowej produktu turystycznego. W tym przypadku zastosowano odpowiednią formę graficzną, wysoką jakość materiałów wizualnych oraz nowoczesną formułę storytellingu jako sposób narracji o szlaku i rekreacji. Produkt turystyczny cieszy się zainteresowaniem mieszkańców i turystów, co świadczy o tym, że taka strategia marketingowa przyniosła pozytywne rezultaty.
Opis użyteczności
Sposób w jaki twórcy rozwiązania informują o jego zaletach (oraz jakość oferowanej informacji) zdecydowanie zasługuje na promowanie jako dobra praktyka przy innych lokalnych projektach turystycznych. Rozwiązanie może zostać ponownie wykorzystane szczególnie przez projektodawców w zakresie turystyki i kultury w różnych programach.
Ocena użyteczności
Rozwiązanie rekomendowane przez ekspertów jako dobra praktyka.
Link do strony
Link do strony Złoty Widok - Piechowice
Program
Interreg VA Czechy-Polska
Numer projektu
CZ.11.2.45/0.0/0.0/18_029/0001830
Tytuł projektu
Czesko-Polski Szlak Grzbietowy - część zachodnia - Rokytnice i Piechowice z widokiem na Karkonosze
Obszar tematyczny
Kultura i turystyka
Obszar horyzontalny
Współpraca instytucji
Opis dostępności
Rozwiązanie jest neutralne wobec grup docelowych ze specjalnymi potrzebami.