Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Opis efektu

Efektem projektu jest szereg narzędzi wspierających partycypacyjny model planowania kulturowego, w tym:

  • model programu rezydencji (pobytów twórczych artystów),
  • mapa drogowa (plan wdrażania rozwiązań),
  • przewodnik – zbiór narzędzi,
  • strona urbantoolkit.eu zawierająca opis metody oraz inspirującą bazę przykładów planowania kulturowego.

Wartością dodaną projektu jest jego kompleksowość przy jednoczesnym zachowaniu „modułowości” rozwiązań: poszczególne elementy wypracowane w ramach projektu mogą mieć niezależne zastosowanie.  

Opis użyteczności

Każdy z elementów projektu można wdrożyć w zależności od zapotrzebowania oraz możliwości organizacyjnych i finansowych konkretnych podmiotów. Wypracowany w projekcie model współpracy sektora publicznego i organizacji pozarządowych jest możliwy do przeniesienia także na inne obszary polityki społecznej, np. rewitalizacji czy turystyki. Model programu rezydencji może być stosowany w organizowaniu pobytów twórczych dla artystów i aktywistów, którzy chcą tworzyć rozwiązania we współpracy ze społecznościami. Potencjalnymi odbiorcami rozwiązania są:

  • władze samorządowe,
  • przedstawiciele instytucji kultury,
  • architekci,
  • urbaniści,
  • pracownicy biur projektowych,
  • organizacje pozarządowe,
  • aktywiści pracujący na rzecz lokalnych społeczności. 

Ocena użyteczności

Rozwiązanie rekomendowane przez ekspertów jako dobra praktyka. 

Link do strony

Link do strony Urb Cultural Planning

Program

Interreg Region Morza Bałtyckiego 

Numer projektu

UrbCulturalPlanning 

Tytuł projektu

UrbCulturalPlanning 

Obszar tematyczny

Kultura i turystyka 

Obszar horyzontalny

Współpraca instytucji 

Opis dostępności

Rozwiązanie odpowiada na potrzeby następujących grup:

  • osoby nie(do)widzące,
  • osoby nie(do)słyszące.

Strona gameofgdansk.eu posiada dwie dostępne wersje:

Podczas webinarium na temat narzędzi grywalizacji zapewniono tłumaczenie na język migowy.