Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Opis efektu

Koncepcja transportu ostatniej mili z wykorzystaniem autonomicznego busa oraz testy rozwiązania w zamkniętej przestrzeni komunalnej. Projekt jest unikatowy. Rozwój transportu autonomicznego jest wysoce innowacyjnym przedsięwzięciem, a bezpieczne jego wykorzystanie do transportu ludzi w otwartej przestrzeni pozostaje dużym wyzwaniem inżynieryjnym. Realizacja projektu jest istotnym krokiem w rozwoju i zastosowaniu tego środka transportu. W przypadku Gdańska był on testowany na rozległym cmentarzu komunalnym oraz na dowozie od pętli autobusowej do ogrodu zoologicznego, czyli na przestrzeni stale wykorzystywanej przez ludzi. Wyniki przewozowe wskazują na dużą popularność i wysoką użyteczność tego środka transportu w komunikacji. 

Opis użyteczności

Pojazdy autonomiczne są przyszłością rozwoju transportu. Udany pilotaż i testy zastosowania pojazdów autonomicznych w przejazdach pasażerskich wskazują na duże możliwości i wysoką użyteczność tego środka transportu w komunikacji. Rozwiązanie jest doskonałą inspiracją dla twórców projektów transportowych i zawiera wiele wskazówek ułatwiających przeprowadzenie podobnych prób w innych miastach. Potencjalni odbiorcy rozwiązania:

  • władze samorządowe,
  • organy samorządowe,
  • koordynujące transport publiczny,
  • producenci innowacyjnych środków transportu,
  • jednostki naukowe. 

Ocena użyteczności

Rozwiązanie wyróżniające się w ocenie ekspertów 

Link do strony

Link do strony programu Interreg Baltic Sea Region

Program

Interreg Region Morza Bałtyckiego

Numer projektu

Sohjoa Last Mile 

Tytuł projektu

Sohjoa Last Mile

Obszar tematyczny

Transport i mobilność 

Obszar horyzontalny

Badania naukowe, zaawansowane technologie, innowacje 

Opis dostępności

Rozwiązanie odpowiada na potrzeby następujących grup: osoby nie(do)widzące, osoby z niepełnosprawnością ruchową, osoby starsze. Transport ostatniej mili jest w swej istocie udogodnieniem dla osób niepełnosprawnych oraz z ograniczeniami mobilności.