Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Opis efektu

Projekt pilotażowy z zastosowaniem nowoczesnych bramek OCR, wykorzystujących metody głębokiego uczenia się maszynowego (ang. deep learning) do skanowania kontenerów nad torem kolejowym. Nowoczesne skanowanie skraca o 5 minut skanowanie jednego składu (pociągu), co w skali doby pozwala zaoszczędzić 2 godziny przy skanowaniu 24 pociągów. W rezultacie zwiększa to przepustowość portu Koper (Słowenia) o 8 %, przy jednoczesnej poprawie efektów skanowania kontenerów.

Projekt pilotażowy nowoczesnych bramek OCR doskonale wpisuje się w potrzeby branży transportowej, dla której jest dedykowany. Skraca czas oczekiwania pociągu na odprawę i zwiększa liczbę odprawionych kontenerów w ciągu doby. Rozwiązanie to zwiększa atrakcyjność transportu kolejowego i wpisuje się w strategię portu Koper, zakładającą dalsze zwiększanie udziału tej formy transportu. 

Opis użyteczności

Rozwiązanie jest gotowe do stosowania na szerszą skalę. W dalszej kolejności montaż bramek OCR powinien objąć inne podmioty działające nie tylko w korytarzu transportowym Bałtyk-Adriatyk, ale również w innych częściach Europy. Potencjalnymi odbiorcami rozwiązania są:

  • operatorzy terminali,
  • operatorzy logistyczni,
  • spedytorzy,
  • przewoźnicy kolejowi. 

Ocena użyteczności

Rozwiązanie wyróżniające się w ocenie ekspertów 

Link do strony

Link do strony programu Interreg Central

Program

Interreg Europa Środkowa 

Numer projektu

CE1455 

Tytuł projektu

COMODALCE 

Obszar tematyczny

Transport i mobilność 

Obszar horyzontalny

Przedsiębiorczość 

Opis dostępności

Rozwiązanie jest neutralne wobec grup docelowych ze specjalnymi potrzebami.